Rechter Fernerkogel na skialpech z Pitztalu

Prvomájové svátky trávíme v Pitztalu. Jaro už se hodně dere na scénu, tak si musíme vybírat nástupy. Čtvrtý, závěrečný, den prodlouženého víkendu vyrážíme na Rechter Fernerkogel (3298 m), kopec, jehož skalnatá špička hlídkuje nad tou dobou zavřeným Pitztálským lyžařským areálem.

akce: 1.5. 2018; text: Lucka

Z parkoviště v Pitztalu (cca 1730 m) vyrážíme po svých. Za první dva kilometry nastoupáme do 1900 m, než se mírné údolí potoka Pitze zvedne prudce vzhůru. Po pravém břehu vede kamenitá silnice k restauraci Gletscher-Stüberl a k stanici nákladní lanovky na Braunschweiger Hütte.

Cestička po levém břehu umožňuje nazout lyže dřív a navíc plynuleji navazuje stoupání. Mraky jsou nízko a kdyjí naše vzdušné cíle. Stoupáme širokou cestou rozoranou rolbami vpravo od lan, mizících mezi skalami. Potok po naší pravici mizí pod sněhem a občas se ukáže v podobě rachotícího vodopádu. Jak nabíráme výšku, oblačnost se rozpouší. Právě včas. Pod námi se otevírá široký ledovec Mittelbergferner.

Chata Braunschweiger Hütte se tyčí na hřebeni vlevo nad námi. Na druhé straně je Soldenské lyžařské středisko. To Pitztálské je přímo před námi, napravo od naší trasy ledovcem. Trochu pěst na oko je Cafe 3440 m, na vrcholku Hinterer Brunennenkogel.

Bílou plání pokračujeme na jih. Stoupáme jen mírně. Vlevo nad námi kontrastuje tmavá skála Linker Fernerkogel. Výstupová trasa by ho obcházela z jihu.

I náš Rechter Frenerkogel budeme obcházet z jihu. Dlouhý ledovec pomalu nabírá na sklonu a my se přibližujeme skalnaté špici. Dostáváme se až k jihozápadnímu hřebenu, kde v sedle necháváme lyže.

Čeká nás kolem stovky výškových metrů členitým skalnatým hřebínkem. Kousky sněhu střídají žulové stupně a nakonec výstup není tak krkolomný, jak vypadá. A ty výhledy! Celé Ötztálské Alpy jako na dlani.

Vracíme se k zapíchnutým lyžím a užíváme si dlouhou širokou sjezdovku po ledovci. Máme ho sami pro sebe. To pak máme i cestu, ze které rolby udělaly tankodrom. Přemrzlé hroudy sice do odpoledne trochu rozměkklý, ale i tak by si jeden překousl jazyk, než to zdrncáme serpentýnami až do údolí.

Soutěž, kdo poslední sundá lyže a následné máchání zablácených lyžáků v potoce ukončují vydařený jarní výlet. Sezóna ale ještě doufám neskončila :-)